Tips en tricks van de service afdeling van HEIDENHAIN

Hebt u vragen over onderwerpen die betrekking hebben op onze klantenservice? 
In deze rubriek vindt u regelmatig nuttige informatie die u snel verder helpt bij uw dagelijkse werkzaamheden.

Robots aansluiten op bestaande machines – op elk moment met HEIDENHAIN

Tekort aan geschoolde arbeidskrachten, tijdwinst, onbemand bedrijf – er zijn goede redenen om de productie te automatiseren. Maar daarvoor meteen investeren in een nieuwe machine? Bij gereedschapsmachines met HEIDENHAIN-besturing kan het ook interessant zijn om achteraf een robotcel aan te brengen. Om ervoor te zorgen dat de robot en de besturing soepel communiceren, ondersteunt HEIDENHAIN Service bij de koppeling.

Meer informatie
TD 110 snel en eenvoudig achteraf aanbrengen - 6 seconden besparen

Gebroken gereedschappen automatisch herkennen en gevolgschade voorkomen: de gereedschapsbreuksensor TD 110 verhoogt de procesveiligheid aanzienlijk en bespaart bij elke testprocedure tot 6 seconden bijkomende tijd in vergelijking met gewone laserfotocellen. De installatie op afstand gaat bijna net zo snel via de HEIDENHAIN-service.

Meer informatie
HELPLINE+ in plaats van service op locatie

U kent ongetwijfeld onze gratis hulplijnen en de services op locatie door de HEIDENHAIN-technici. Met HELPLINE+ biedt de klantenservice van HEIDENHAIN nu ook diensten via onderhoud op afstand aan. Profiteer van het nieuwe aanbod en de voordelen ervan, zoals een hoge flexibiliteit of tijd- en kostenbesparingen.

Meer informatie
Cursus op maat

Heeft u specifieke opleidingsbehoeften? Laat ons dan weten wat u zoekt, inclusief data, onderwerpen, deelnemers en locaties. Wij bieden volledige flexibiliteit voor het bereiken van maximaal trainingssucces en optimaal gekwalificeerd personeel.

Meer informatie
Nieuwe cyclusvoorbeelden voor TNC-besturingen

HEIDENHAIN-besturingen beschikken over een groot aantal voorgeprogrammeerde cycli voor de meest uiteenlopende bewerkingsstappen. Maar natuurlijk dekt een standaardaanbod niet alle wensen van de klant. Daarom zijn er de cyclusvoorbeelden van de klantenservice van HEIDENHAIN. Hiermee kunt u de cyclusomvang van uw besturing geheel naar behoefte uitbreiden en aanpassen – ook met heel speciale cycli.

Meer informatie
Wij zorgen ervoor dat u productief blijft

De beschikbaarheid van onderdelen en apparaten en een snelle levering zijn voor de klantenservice van HEIDENHAIN niet de enige belangrijke criteria om uw productiviteit te handhaven of zo snel mogelijk te herstellen. Daar doen we nog veel meer voor...

Meer informatie
Wist u dat?

Onze klantenservice heeft veel meer te bieden dan reparaties, ruildelen en telefonische ondersteuning. Hoe zit het bijvoorbeeld met het opzetten van een Digital Twin?  Of het integreren van een extern gereedschapsgegevensbeheer in uw machine met HEIDENHAIN-besturing? Ook de cursussen van onze servicespecialisten voor zelfhulp bij storingen aan uw machine zijn bijzonder spannend.

Meer informatie
Automatiseren met de PNC 610

Met de HEIDENHAIN-besturing PNC 610 kunnen externe eenheden, zoals gereedschaps-, pallet- of werkstukwisselaars, worden aangesloten op een overkoepelende besturing. Dit is het hart van de HEIDENHAIN Automation Solution. In combinatie met het PNC-basisprogramma biedt dit veel voordelen tijdens de implementatie, en de gebruiker verheugt zich over een intuïtief bedieningsconcept.

Meer informatie
Antwoorden op veelgestelde vragen

Waarschijnlijk hebt u het allang ontdekt: het gedeelte Service & Support op de website van HEIDENHAIN. Hier vindt u alle informatie over de technische ondersteuning en  service van HEIDENHAIN, maar ook een downloadcentrum voor documentatie en software, een mediatheek met video's of tips en Frequently Asked Questions, die u kunnen helpen bij de analyse en oplossing van uw problemen.

Meer informatie
Update voor HEIDENHAIN Clone

In Service News 19/2017 hebben wij HEIDENHAIN Clone als de ideale oplossing gepresenteerd om snel en eenvoudig een back-up van uw waardevolle gegevens te maken. Nu is er een update voor HEIDENHAIN Clone, die vooral de bediening aanzienlijk vereenvoudigt.

Meer informatie
Realistisch simuleren, procesveilig produceren

Met de Digital Twin van HEIDENHAIN vindt de virtuele bewerking op het programmeerstation op kantoor plaats zoals op de echte machine in de werkplaats. Dat vermindert de instel- en testtijden, terwijl de procesveiligheid en productiviteit toenemen. 

Meer informatie
Wisselsystemen besturen met HEIDENHAIN

Voor alle machinefabrikanten biedt HEIDENHAIN automatiseringsoplossingen aan. Hiermee kunnen wisselsystemen – d.w.z. pallet-, gereedschap-, werkstuk- of elektrodewisselaar – op machines en de TNC-besturing uit één hand worden aangesloten

Meer informatie
Een naadloze vervanging – altijd de juiste opvolger

Bewezen producten hebben natuurlijk hun voordelen: ze zijn volwassen, hun eigenschappen zijn bekend en er is een bepaalde montageroutine. Maar er is natuurlijk ook technische vooruitgang. HEIDENHAIN hecht bijzonder belang aan het feit dat de wissel van het beproefde product naar de innovatieve opvolger niet tot een breuk leidt maar tot een vloeiende overgang wordt. 

Meer informatie
ESD-bescherming bij retourzendingen – schade voorkomen

Een apparaat is defect en u stuurt het terug naar de HEIDENHAIN-service. Let er echter op dat apparaten die ter reparatie naar ons worden gestuurd de juiste ESD-bescherming krijgen. Daarom willen wij u een paar tips geven voor de juiste omgang met en verpakking van elektronische onderdelen en apparaten.

Meer informatie
IO-Link-master aansluiten

HEIDENHAIN-besturingen bieden talrijke mogelijkheden om automatiseringsoplossingen te koppelen en te besturen. Via de veldbus-interface PROFINET-IO kunnen de besturingen via een IO-Link-master ook IO-Link-sensoren en -actuatoren met acyclische communicatie aanspreken.

Meer informatie
Hoekkop instellen – wij helpen u daarbij

Er zijn steeds weer bewerkingsopdrachten die met de traditionele machineconfiguratie niet kunnen worden uitgevoerd. Hiertoe behoort bijv. de inwendige bewerking. Hier helpt een hoekkop, waarvan de toepassing echter enkele aanpassingen aan de machine, besturing en het NC-programma vereist. De servicetechnici van de HEIDENHAIN-klantenservice helpen daarbij.

Meer informatie
Lineaire encoders reinigen en repareren

De correcte werking van een lineaire encoder is bepalend voor de nauwkeurigheid van de machine of installatie. In het dagelijks leven in de werkplaats zijn er echter talloze invloeden die de werking kunnen beïnvloeden: stof, vet, oliën, water en vuil zijn alomtegenwoordig en zetten zich vast op liniaal of maatband en tastkop. Goed als een sterke partner u kan ondersteunen met een snelle reparatie!

Meer informatie
HEIDENHAIN-tastsystemen – snelle vervanging bij botsingen

Bij gereedschapsmachines, met name bij freesmachines en bewerkingscentra, helpen HEIDENHAIN-tastsystemen.

Bij het tasten van de werkstukken kunnen echter soms botsingen plaatsvinden waarbij het tastsysteem beschadigd raakt. HEIDENHAIN heeft in dat geval meerdere oplossingen paraat. 

Meer informatie
Motorreparatie bij HEIDENHAIN

De HEIDENHAIN-service in Traunreut heeft een nieuw test- en reparatiestation voor motoren in bedrijf genomen. Hiermee kunnen alle asynchrone en synchrone motoren van de series QAN en QSY in Traunreut worden gerepareerd. Met het nieuwe test- en reparatiestation dalen de reparatietijden tot drie weken à vier weken. Wij kunnen binnen enkele dagen spoedreparaties uitvoeren.

Meer informatie

Helaas zijn er voor uw filterselectie op dit moment geen resultaten.

HEIDENHAIN Service News

Onze nieuwsbrief HEIDENHAIN Service News, houdt u op de hoogte over de HEIDENHAIN Service afdeling.

Abonneer u op onze nieuwsbrief en ontvang informatie en updates.